Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői önkormányzat immár tíz esztendeje bérli a Forrás Szociális és Gyermekjóléti Szolgálat elhelyezésére szolgáló, a Tessedik Sámuel út 4. szám alatti területen található, hat darab épületből álló ingatlan-együttest. A Madách iskola kollégiumi toronyépületének szomszédságában található faházakra vonatkozó bérleti szerződést öt évvel ezelőtt meghosszabbították, ám a kontraktus idén október végén lejár.
A városvezetés a szerződés prolongálása érdekében megkereste az állami tulajdonú épületek vagyonkezelésével megbízott a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ illetékesét, aki elfogadta a kondíciókat, és hozzájárult a bérleti jogviszony 2027. október 31-ig történő meghosszabbításához. A bérleti díj a szerződés megkötésekor éves szinten nettó 5.454.000 forintos kiadást jelent a városi költségvetés számára. A helyi képviselőtestület tagjai július 18-i rendkívüli tanácskozásukon bólintottak rá az egyezségre.
A polgármester annyit fűzött hozzá a döntéshez, hogy szerinte jogos igény lenne az önkormányzathoz telepített állami feladatot ellátó intézmény ingyenes elhelyezése, ám ez irányú törekvéseiket a másik fél nem támogatta.