Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Árokásás közben gázvezetékbe vágott egy munkagép június 29-én, a reggeli órákban a gödöllői ipari park területén található Pattantyús Ábrahám körúton. A megvágott, hatvanhárom milliméteres átmérőjű vezetékből szivárgott a gáz. A gödöllői hivatásos tűzoltók a gázművek kiérkezéséig összeszorították a vezetéket, ezzel ideiglenesen megszüntették a gázkiáramlást, majd biztosították a helyszínt. A szolgáltató szakemberei a sérült részt kiszakaszolták és gondoskodtak a végleges javításáról. A műszaki mentés során személyi sérülés nem történt, lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor – tájékoztatott Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.