Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hirtelen nagy mennyiségben lezúduló esővíz okozott gondot május 12-én, a délutáni órákban Gödöllő több pontján. A Páter Károly utcában egy étterem, az Alkony utcában egy családi ház pincéjét öntötte el a lehulló csapadék. A Rét utcában egy tizenkét méter magas fenyőfa dőlt rá a villany- és távközlési kábelekre. A kidőlt fát a gödöllői hivatásos tűzoltók vágták ki és darabolták össze. A Mikes Kelemen utcánál a patakban faágak, hordalékok feltorlódtak és akadályozták a patak vizének gyors lefolyását. A pincéből a vízeltávolításokat az aszódi és a gödöllői hivatásos tűzoltók szivattyúk segítségével végezték el – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.
Amint az alábbi képen jól látszik, a lezúduló csapadék hosszú ideig nem tudott elfolyni a Rákos-patak tavalyi év második felében felújított Szőlő utcai hídjánál, a munkaügyi központ közelében. Fotó forrása: facebook