Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kétórás figyelmeztető sztrájkot hirdetett április 25-én, kedden 12.10 óra és 14.10 óra közötti időben a Multinacionális Cégek Dolgozóinak Szakszervezete (MCDSz) Sztrájkbizottsága arra az esetre, ha ezen időpontig a Lear Corporation Hungary Kft. munkáltatója nem hajtja végre az MCDSz által benyújtott egységes alapbéremelésre irányuló bruttó 50 ezer forintos követelését, vagy a fenti időpontig nem születik jelentős mértékű, az MCDSz bérkövetelését megközelítő mértékű alapbéremelésre irányuló bérmegállapodás.
A cég gödöllői és fóti telephelyét érintő sztrájkra eddig több mint 250 munkavállaló jelentkezett nyilatkozatával. A sztrájkot megtartják, amennyiben április 25-én, kedden 11 óráig a munkáltató nem áll elő konkrét és jelentős mértékű bérfejlesztési ajánlattal – olvasható az MCDSz által hírportálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben.