Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mint tudjuk, a vér életet menthet. Ezt, a cseppet sem mellékes körülményt is szem előtt tartva, véradást kezdeményezett a Gödöllői Rendőrkapitányság vezetője a rendvédelmi egység Petőfi Sándor utcai épületébe. Az április 12-én, napközben lezajlott eseményre elsősorban a rendőrség kötelékébe tartozó kollégákat várták. Lajmer György rendőr alezredes (képen elöl), megbízott gödöllői rendőrkapitány és helyettese, Farkas Imre rendőr ezredes (képen hátul) jó példát mutattak kollégáiknak, hiszen mindketten alávetették magukat a tűszúrással járó beavatkozásnak.