Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hárommillió forintos keret szolgálta az idei gödöllői költségvetésben a testvérvárosi kapcsolatok erősítését, amik – többek között – tanulmányutakban, programokban, vagy a vendégek fogadásában testesülhetnek meg. Az összegből 1.966.000 forintot osztottak szét pályázati úton, a fennmaradó pénz (1.034.000 forint) pedig a hollandiai Wageningenből érkező delegáció fogadására szolgál majd.
A felhívásra 13 szervezett jelentkezett, akik az alábbi összegeket nyerték el Gödöllő valamelyik testvérvárosával kapcsolatos ötletük, kezdeményezésük, programjuk megvalósítására. 250 ezer forint: Török Ignác Gimnáziumért Alapítvány 200 ezer forint: Gödöllői Kertbarát Kör, Cimbaliband Magyar Cimbalmos Egyesület, Gödöllői Lokálpatrióta Klub 180 ezer forint: Gödöllői Szimfonikus Zenekar Alapítvány 150 ezer forint: Madách Imre Szakközépiskola, Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Gödöllői Evangélikus Kórus 120 ezer forint: Teleki Pál Egyesület 100 ezer forint: Pelikán Makett Klub Egyesület, Gödöllői Egyesített Palotakert Bölcsőde 86 ezer forint: Gödöllői Fészek Nagycsaládosok Egyesülete 80 ezer forint: Levendula Galéria