Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az erős szél kidöntött egy fát, ami magával rántotta és elszakította az alatta húzódó elektromos felsővezetéket március 18-án, a délutáni órákban Gödöllőn, az arborétum közelében. A vezetékre zuhanó ág miatt kisebb tűz keletkezett, illetve az elszakadt vezeték miatt Isaszegen több mint négyezer háztartásban szünetelt az áramszolgáltatás. Az elektromos művek szakemberei a sérült vezetéket kiszakaszolták, mentesítették a feszültség alól, ezt követően a gödöllői hivatásos tűzoltók a tüzet eloltották, a letört ágat motoros láncfűrésszel összedarabolták. A szolgáltató még a délután folyamán gondoskodott a hiba javításáról - közölte szerkesztőségünkkel Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP