Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyarország erősödik, és így Gödöllő is – ezzel a mondattal zárta közösségi oldalán tett bejelentését Vécsey László, a gödöllői központú választókerület kormánypárti országgyűlési képviselője (képen). Az örömre az okot az adta, hogy bővíti gyártókapacitását a GlaxoSmithKlein (GSK).
A 18 milliárd forintos beruházással a Gödöllőn termelt vakcina alapanyagok világviszonylatban több millió csecsemő és kisgyerek védelmét biztosítják majd. A megvalósítás során a jelenlegi gyártóüzem termelési érték előállítása megháromszorozódik. Az új üzemegységek létesítésével körülbelül 50%-kal növekszik a jelenlegi dolgozói létszám, 220 főről 324 főre. Az így keletkező iparűzési adó többlet várhatóan 60 millió forint lesz évente.
Az MTI által az ügyben kiadott közlemény szerint a fejlesztést a március 13-i sajtótájékoztatón bejelentő Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta: a GSK gödöllői gyára nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a magyar gyógyszeripar tavaly 788 milliárd forint termelési értéket állított elő, az itt megtermelt termékek 83,5 százalékát külföldön adták el. A miniszter kiemelte: a mostani 18 milliárd forintos beruházást a magyar kormány 1,8 milliárd forintos készpénz-támogatásban részesíti.