Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes terjedelmében égett egy hetven négyzetméteres melléképület február 11-én, a délutáni órákban Erdőkertesen, a Fő úton. A tűzoltók kiérkezése előtt az épületben kettő gázpalack felrobbant, személyi sérülés nem történt. A gödöllői és az aszódi hivatásos tűzoltók négy vízsugár segítségével oltották el a lángokat, akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A tűzoltás során az egységek az égő ingatlanból kettő dissous ipari gázpalackot és kettő propán bután (PB) gázpalackot kihoztak, amiknek a hűtéséről gondoskodtak. A két ipari palackban a hő hatására a kémiai folyamat elindult, ezért a tartályokat a rendőrség mesterlövészei hatástalanították – közölte szerkesztőségünkkel Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP