Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A város tavalyi gazdálkodásáról szóló zárszámadás áprilisi elfogadásakor a gödöllői képviselőtestület tagjai kevéssel több mint 66 millió forintos összeg zárolásáról döntöttek, mondván: felmérik az intézményi igényeket és a pénz felhasználásáról a prioritások alapján határoznak.
Ennek november 17-én jött el az ideje. Közel 54 millió forint hasznosult. A legtöbb közpénzt, csaknem 38 millió forintot a polgármesteri hivatalnak engedélyeztek elkölteni. Hogy mire? Az önkormányzatok számára fontos informatikai alkalmazások elérését szolgáló ASP-rendszerhez való csatlakozásra és a hivatal átépítése során kialakításra kerülő helyiségek bútorainak beszerzésére.
Kovács Barnabás (MSZP) nem ment el szó nélkül a tételek mellett. Rákérdezett: melyik célra mennyi szánnak fordítani? Konkrét választ sem dr. Nánási Éva címzetes főjegyző, sem Gémesi György polgármester nem tudott adni. Csupán annyit mondtak, hogy szükségszerűen használják fel a pénzt, és elképzelhető, hogy nem is kell majd az egész összeg.