Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A következő év első napjától megváltozik a helyi iparűzési adófizetés mentességére vonatkozó összeghatár Gödöllőn. Jelenleg 2,5 millió forint az a vállalkozási szintű adólap, ami után nem kell a közterhet megfizetni, 2017-től pedig 2 millió forint lesz.
Kovács Barnabás (MSZP) megkérdezte: mennyi helybéli vállalkozót érint majd az intézkedés bevezetése? Hargitai Zoltán, a polgármesteri hivatal adóirodájának vezetője válaszában 3-400 vállalkozásban határozta meg ezt a számot. Magyarázatként azt hozták fel az illetékesek, hogy a törvényjavaslat szerint jövőre a kétszeresére, azaz, 6 millió forintról 12 millió forintra nő a kisadózó vállalkozások tételes adója (KATA) kedvező adófizetést jelentő bevételi határa. A megemelt összegből fakadó adózási előnyök miatt várhatóan még többen fogják választani ezt az adózási lehetőséget, amiből azt a következtetést vonták le, hogy nem indokolt az ilyen nagyságrendű árbevétel további helyi iparűzési adó mentessége.