Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A felmerült raktározási igények kielégítésére bő 1.000 négyzetméteres eszközraktár célú ipari csarnok építésére tett javaslatot Lantai Csaba, a VÜSZI Kft. ügyvezető igazgatója. A gazdasági társaság eredménytartalékából finanszírozható létesítményt a cég Dózsa György utcai telephelyén alakítják ki, a D és az M jelű épületek közötti területen.
A könnyűszerkezetes kialakítású, világítással és riasztóberendezéssel ellátott, ablaktalan csarnokként megvalósuló eszközraktárban három zárt raktárrész és egy nyitott szín kap helyet: Gödöllő Város Önkormányzata részére 300 négyzetméter zárt tárolóteret, a Gödöllői Városi Múzeum részére 300 négyzetméter zárt tárolóteret, a Művészetek Háza részére 250 négyzetméter zárt tárolóteret biztosítanak raktározási célokra, míg a VÜSZI Kft. részére 200 négyzetméter nyitott színt gépek tárolására.
Jelenleg kivitelezőket keresnek az előzetes árbecsléshez, ezek alapján számolható ki a beruházási költség, ami a tervezést, a szükséges engedélyek és hozzájárulások beszerzését, valamint a közműkiváltásokat is magában foglalja. A beruházás megvalósítóit közbeszerzési eljárás során választják ki.