A gödöllői városvezetés tagjai november 20-i ülésükön felülvizsgálták és módosították a helyiadókról szóló önkormányzati rendeletet, ami 2026. január 1-jén lép hatályba. Az adónemek összegének emelését az önkormányzat gazdasági mozgásterének szűkülése, nevezetesen: a jórészt stagnáló bevételek és a növekvő kiadások közötti, főként az inflációnak köszönhető „rés” tágulása teszi indokolttá, valamint az, hogy van olyan adónem, aminek mértékéhez az elmúlt 5 (építményadó, telekadó, idegenforgalmi adó), illetve 10 évben (kommunális adó) nem nyúlt hozzá a képviselőtestület.
Egy híján 30 esztendeje, hogy Gödöllőre költözött Sándor Csaba, a sokak által „szendvicsemberként” ismert, a város mindennapi életének arculatához annak idején szokatlan újdonsággal hozzájárult fiatal, aki mára elhagyta az ötödik ikszet. Csaba nemrégiben azzal hívott fel, hogy egyre gyakoribban találkozik a fiatalok motiváció és tenni akarás nélküli mentalitásával, és szeretné, ha cseppet sem zökkenőmentes életútjának megismertetésével segíthetne nekik ezen változtatni. Ez volt az apropója és a kiindulópontja beszélgetésünknek, amiből – reményeink szerint – sok jó gondolat továbbvihető és számos következtetés levonható.
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó OPUS ENERGETIKA Csoport gödöllői központi gázhálózati elosztóraktárának átadásával új időszámítás kezdődött a kelet-magyarországi régió energiaellátásának logisztikai támogatásában. A 2.700 négyzetméteren, több mint 1,1 milliárd forintból megvalósult beruházás stratégiai jelentőségű mérföldkő a térség energetikai biztonságának fejlődésében. A november 20-án lezajlott átadón dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium minisztere, valamint Konczné Kondás Tünde, az OPTESZ OPUS Zrt. vezérigazgatója is hangsúlyozta: az új fejlesztés hozzájárul az ország gazdasági erejének, emellett a térségi közösségek megtartó erejének növeléséhez is.
Annak ellenére, hogy Gödöllő esetében legfeljebb három darab elektromos töltőoszlopra lehet támogatást kérni, a helyi önkormányzat tagjai végül úgy döntöttek, hogy – tekintettel a jelenleg nagyon alacsony elektromos hajtású helyi gépjárműállományra és a töltőállomás várható, éves szinten 100 ezer forintra becsült fenntartási költségére –egyre kandidálnak a szaktárcánál.
A szeptember végéig benyújtható pályázat száz százalékos támogatási intenzitást jelent a töltőoszlopok telepítésének költségére. Kritérium a megvalósítást követő 5 évig történő kötelező fenntartás. A terminálok lehetővé teszik, hogy a használók bankkártyájuk segítségével tölthessék fel gépjárműveiket. A felhívás pontosan meghatározza a telepíthető oszlopok típusát, valamint típustól függően a pályázható összeget. Ez az A típusú, azaz 2x22 kilowatt teljesítményű normál töltőtípus esetén 2.476.000 forint oszloponként. Az igényelt támogatás felhasználható a töltőoszlop beszerzésére, telepítésére, villamoshálózat csatlakozási díjra és a töltőhely kialakítás (tervezés, parkolófestés) költségeire.