Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rablás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytatott eljárást a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya G. Zoltán 18 éves kerepesi lakos ellen. Az ügyben rendelkezésre álló adatok szerint a gyanúsított június 29-én, az esti órákban Kerepesen italozott együtt a sértettel, akivel akkor találkozott először. A feljelentő több italt is fizetett a 18 éves férfinak, majd a visszajáró pénzt a zsebébe tette. Az iszogatást követően G. Zoltán felajánlotta neki, hogy egy ideig elkíséri. Miután elindultak, a gyanúsított az egyik utcában nekilökte az 50 éves férfit egy beton támfalnak. Egyik kezével a falhoz szorította, majd az inge zsebéből kivette a nála lévő készpénzt és a helyszínről gyalogosan távozott.
A gödöllői rendőrök az elvégzett nyomozási cselekmények eredményeként azonosították és szeptember 13-án elfogták a bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható férfit. Kihallgatták, majd őrizetbe vették. Az ellene folytatott eljárást ezt követően két nappal befejezték, és a keletkezett iratokat bíróság elé állítási javaslattal megküldték az illetékes ügyészségnek – írja a police.hu.