Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Munkavégzés közben egy munkagép gázvezetékbe vágott augusztus 1-jén, a délutáni órákban Gödöllőn, a Szilhát utcában. A száztíz milliméteres átmérőjű vezetékből szivárgott a gáz, ezért a gödöllői hivatásos tűzoltók ötven méteres körzetben az érintett utcaszakaszt lezárták, valamint biztosították a helyszínt. A lezárás mellett egyéb lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor, személyi sérülés nem történt. A gázművek szakemberei először elszorították a sérült vezetéket, amivel ideiglenesen megszüntették a szivárgást, majd kiszakaszolták és gondoskodtak a végleges javításáról – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP