Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Karbantartási munkák miatt július 2-án és 3-án (szombaton és vasárnap), valamint két héttel később, 16-án és 17-én pótlóbusz jár a gödöllői 8-as HÉV helyett Mogyoród és Gödöllő között. A települések között a H8 jelzésű pótlóbusz viszi az utasokat - tájékoztatta a BKK az MTI-t. Ezek a járatok nem érintik a Szentjakab megállót, oda a H8SZ jelzésű busszal lehet eljutni, amik Mogyoródról indulnak. A pótlóbuszokon a HÉV-re érvényes jegyek és bérletek használhatók.