Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Egy száz négyzetméteres családi ház két helyisége gyulladt ki június 14-én, a délutáni órákban Erdőkertesen, a Rákóczi utcában. A tűz keltezésekor az épületben nem tartózkodott senki, személyi sérülés nem történt. A gödöllői hivatásos tűzoltók három vízsugár segítségével oltották el a lángokat, illetve akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A tűzoltás ideje alatt az egységek három gázpalackot is kihoztak az égő helyiségekből, amiket közvetlen hőhatás nem ért. A lakóház ideiglenesen lakhatatlanná vált, az ott élő kilenc ember elhelyezése megoldott, így lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP