Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A NetPincér legfrissebb – január 1. és április 15. közötti időszakban lezajlott – Trendelő riport kutatása 14 magyar város, település elmúlt negyedéves online ételrendelési szokásait vizsgálta. A felmérés a rendelési szokásokat reprezentáló tekintélyes adathalmazt többféle kérdés mentén dolgozta fel.
A felmérés eredményeképpen több kategóriában is kiderült, hogy mely városok, miben tartoznak a „legek” közé. Az egy főre jutó kajarendelésekben Budapest lett az első, a legédesszájúbb város címet Győr nyerte el. Az egy főre vetített pizzarendelések tekintetében Budaörs áll az élen, megelőzve Pécset és Gödöllőt. Az ország legnépszerűbb pizzájának a Hawai számít, amit szoros versenyben a magyaros követ.
Érdekes adata a kutatásnak, hogy Gödöllőn meglepően magas aránnyal a Kívánság pizza vezeti a pizza rendelési listát, vagyis egy olyan pizzaféleség, ahol a feltétek típusát és arányát a megrendelő fantáziájára bízzák. Ezek alapján bátran kijelenthetjük, hogy Gödöllő a leg „gasztro-kreatívabb” magyar város – áll a NetPincér által hírportálunkhoz eljuttatott sajtóközleményben.