Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői központú Szent István Egyetem (SZIE) is képviseltette magát a Föld Napja alkalmából a Magyar Nemzeti Múzeum kertjében hatodik alkalommal megrendezett Tudományfesztivál elnevezésű eseményen. Az Egyetem standját dr. Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter úr (képen jobbra) is meglátogatta, akit dr. Bíró Sándor tájékoztatott a kísérletekről – tudatta hírportálunkkal a SZIE PR-, Sajtó- és Rendezvényszervezési Főosztálya.
A Gazdasági, Agrár- és Egészségtudományi Kar Szarvasi Campusának lehetősége nyílt a tudományos ismeretterjesztés céljából életre hívott rendezvényen innovációik megismertetésére. A Campus elsősorban hidraulikai kísérleteket mutatott be az érdeklődők számára. A Bernoulli törvény bizonyításával és a Reynolds kísérlet szemléltetésével számos általános és középiskolást sikerült közelebb vinni a víztudomány világához. A rendezvényen a felsőoktatási intézmények mellett számos startup cég is bemutatkozott.