Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy régi építésű családi ház egyik helyisége Aszódon, a Hunyadi utcában, április 11-én, a hajnali órákban. A tizenkét négyzetméteres szobában berendezési tárgyak kaptak lángra, és a fafödémen keresztül kis területen a tetőre is átterjedt a tűz. A percek alatt helyszínre érő aszódi hivatásos tűzoltók kihoztak egy embert az épületből, valamint három gázpalackot is, amiket közvetlen hőhatás nem ért. A tűzből kimentett férfi életét már nem lehetett megmenteni, a helyszínen elhunyt. Az aszódi és a gödöllői hivatásos tűzoltók három vízsugár segítségével oltották el a lángokat, illetve akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzvizsgálati eljárás keretében vizsgálja a tűz keletkezésének okát – tájékoztatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI KMSZ