Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Amint arról hírportálunk rendre beszámolt, az utóbbi időben nem egy esetben született olyan határozat, ami – mivel a cég jogszabályellenesen (pontosabban, nem a rezsicsökkentéssel kapcsolatosan előírtak szerint) állapította meg és alkalmazta a szemétszállítás ürítési díját az egyik településen – fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta az amúgy is komoly gazdálkodási és fenntarthatósági nehézségekkel küszködő, gödöllői székhelyű Zöld Híd Régió Nonprofit Kft-t.
Az egyik ilyen büntetés 180 ezer forint megfizetéséről szólt, ám a határozat végrehajtása nem történt meg. A panaszosok ezt január közepén tudatták a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH), amely március 31-én keltezett jogerős végzésében arra utasította az ügyben első fokon eljáró Pest Megyei Kormányhivatalt, hogy a társasággal szemben soron kívül indítsa meg és folytassa le a végrehajtási eljárásokat.
Erre azért volt szükség, mert a fogyasztóvédelmi hatóság szerint a Pest Megyei Kormányhivatal az adatszolgáltatási felhíváson kívül egyéb intézkedést nem tett a határozat végrehajtása érdekében. A most elrendelt végrehajtás során a kormányhivatal akár önálló bírósági végrehajtóval is szerződhet. A végrehajtás költségét annak kell viselnie, aki a végrehajtás megindítására és foganatosítására okot adott.