Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 5-én útra keltek a Mária Út Közhasznú Egyesület pünkösdi csíksomlyói búcsúba tartó, negyvennapos zarándoklatának tagjai – adta hírül az MTI. A résztvevők az első napon a budapesti Szent Anna rétről Árpádföldig gyalogolnak. Április 6-án, szerdán 27 kilométeres táv vár a zarándokokra, akik Rákosszentmihályról – Gödöllő érintésével – érkeznek Máriabesnyőre. Innen április 7-én, csütörtökön indulnak tovább, az úti cél a 29 kilométerre fekvő Heréd.
A zarándokok több száz településen keresztül csaknem kilencszáz kilométert gyalogolnak a Mária-kegyhelyeket összekötő Mária-úton, és május 14-én, a pünkösdi búcsúra érkeznek Csíksomlyóra. Fotó: Mohai Balázs/MTI