Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lezuhant egy kisrepülőgép a Pest megyei Dány közelében március 25-én, az esti órákban. A gépen tartózkodó két személy életét vesztette – tudta meg az MTI a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.
Csámpai Attila elmondása szerint a gépnek a gödöllői repülőtérre kellett volna megérkeznie a kora esti órákban, de miután ez nem történt meg, a katasztrófavédelem, a Pest megyei kutató-mentőszolgálat és a rendőrség közösen keresni kezdte. A repülőt a reggeli órákban találták meg Dány közelében. A gépen két ember tartózkodott, ők a tájékoztatás szerint a helyszínen életüket vesztették. A baleset körülményeinek vizsgálata, a helyszínelés még folyamatban van. Fotó forrása: police.hu