Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A március 15-ei nemzeti ünnep alkalmából ismét útra kelnek a BKK nosztalgiajáratai. A fővároson kívül, ahol favázas nosztalgia-villamos (Újbuda és Kamaraerdei Ifjúsági Park között) és nosztalgia-trolibusz (Jászai Mari tér és Puskás-stadion között) szállítja az utasokat, az Örs vezér tere és Gödöllő között nosztalgia HÉV-járattal utazhatnak a régmúlt szerelmesei.
A HÉV-re a nosztalgia vonal- vagy napijegy mellé helyközi nosztalgia vonaljegy váltása is szükséges. A nosztalgia napijegy ára felnőtteknek 2.000 forint, gyerekeknek 1.200 forint, míg a nosztalgia vonaljegy ára a felnőttek számára 500 forintos, a gyermekek esetében 300 forintos kiadással jár. A menetjegyek nemcsak a nosztalgiajáratok személyzeténél, hanem előre is megvásárolhatók a jegypénztárakban, illetve ügyfélközpontokban. A járatok az Örs vezér térről 9, 11, és 14 órakor indulnak, míg Gödöllőről 10, 12 és 15 órakor térnek vissza Budapestre. Forrás: BKK