Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Leomlott egy vályogfalazatú, régi építésű családi ház oldalfala március 8-án, az esti órákban Isaszegen, a Dobó István utcában. A házban két ember tartózkodott, ám ők – szerencsére – nem szenvedtek sérüléseket. Az omlás következtében a tető megrogyott, az épület életveszélyessé vált.
A gödöllői hivatásos tűzoltók az ingatlant átvizsgálták, a megrogyott tetőrész aládúcolták, majd a településvezetés képviselőjének kiérkezéséig biztosították a helyszínt. A házban élők ideiglenesen rokonokhoz költöztek, a családi ház lakhatatlanná vált – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP