Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rablás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytat eljárást a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya L. M. 18 éves és L.L. 26 éves bagi lakosok ellen. Az ügyben jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint a két férfi február 28-án, 20 óra körüli időben Bag egyik utcájában megállított egy pizzát szállító férfit. Amikor a sértett letekerte az autó ablakát, a gyanúsítottak megfenyegették és egyikük egy kést szorított a sofőr mellkasához, majd a nála lévő pénz átadására szólította fel. A jármű vezetője ezt megtagadta, de ekkor a gyanúsított erőteljesebben nyomta a kést a sértett mellkasához és azzal fenyegette, hogy megöli. Ennek hatására a futár átadta a nála lévő készpénzt és az autóban lévő pizzákat is.
Az adatgyűjtés eredményeként a gödöllői nyomozók azonosították a bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható személyeket, akiket február 29-én – bagi lakcímükön – elfogtak. A 18 éves férfit és 26 éves társát a rendőrök gyanúsítottként hallgatták ki, majd bűnügyi őrizetbe vették. A nyomozóhatóság kezdeményezte mindkettőjük előzetes letartóztatásának elrendelését. Forrás: police.hu
Értesülésünk szerint a Gödöllői Járásbíróság nem látott megfelelő bizonyítékot ahhoz, hogy elrendelje a gyanúsítottak előzetes letartóztatását, akik szabad lábon védekezhetnek. Az ítélet nem jogerős, az ügyészség fellebbezett a döntés ellen.