Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gödöllő Város Önkormányzata elutasítja a kötelező betelepítési kvótát. A kötelező betelepítési kvóta jogtalan, értelmetlen. Növeli a bűnözés kockázatát és a terrorveszélyt. A kvóta veszélyezteti a kultúránkat és a mindennapjaink biztonságát, vállalhatatlan terheket jelentene a szociális, egészségügyi és oktatási rendszerünkre. Kérjük a kormányt, hogy minden lehetséges eszközzel akadályozza meg az illegális migránsok beáramlását és a kötelező betelepítési kvótát, védje meg Magyarországot és a magyar embereket!
Ezt a határozati javaslatot, amit a képviselőtestület tagjai 4 igen szavazattal és 10 nem vokssal utasítottak el, Molnár Árpád és Simon Gellért Fidesz-KDNP-s képviselők terjesztették a városi irányító grémium elé a február 11-i tanácskozáson. Kristóf Etelkának (Jobbik) volt egy módosító indítványa, ami a visszatoloncolással egészítette ki az alap-felvetést. Erre öten mondtak igent, hatan nemet és hárman tartózkodtak, így a képviselőasszony elképzelése nem kapott zöld utat.
Gémesi György polgármester olyan véleményt képviselt a témában, hogy ez nem Gödöllő ügye, hanem a kormányé. Az ülésen jelenlévő rendőrkapitánytól megtudakolta, hogy a városban nincs illegális menekült, és hozzáfűzte: maradjunk mi a magunk kis homokozójában.