Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Annak ellenére, hogy a törvényi előírások szerint évente legalább egyszer kötelező, az elmúlt évben nem tartott közmeghallgatást a gödöllői önkormányzat. Idén viszont lesz ilyen esemény, méghozzá: február 18-án, csütörtökön 18 órától a Török Ignác Gimnázium aulájában.
A közmeghallgatás vezető témái a helyi egészségügyi ellátás, valamint a település erre az esztendőre vonatkozó fejlesztési terve lesznek. Ezen kívül azonban más, közérdeklődésre számot tartó ügyek is szóba hozhatók, hiszen ez a rendezvény az egyetlen olyan alkalom, amikor a településen élők, illetve valamilyen módon itt érdekeltséggel rendelkezők elmondhatják véleményüket, javaslatot tehetnek, vagy kérdést intézhetnek a város irányítóihoz. Netán bírálhatják is őket…