Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A GummisEmber Gumiabroncs- és Gyorsszerviz városunkban lévő részlegét vezető Hamza Péter révén részben gödöllői sikerrel zárult az idei, Budapest-Bamako Rali. A világ legnagyobb amatőr versenyeként számon tartott, kalandokkal és tájékozódási nehézségekkel terhelt száguldáson – Hamza Péteren kívül – Nagy Zoltán, Heksch Kálmán és Újvári Zsolt alkották a Nissan Patrol típusú autóval rajthoz állt GumisEmber Team-et.
A január közepén indult és 14 etap teljesítése után néhány napja véget ért Budapest-Bamako Ralin közel 9 ezer kilométert kellett letudniuk a csapatoknak, jelentős részben sivatagi körülmények között. A győztes csaknem 80 ponttal előzte meg a második helyezettet. Fotó forrása: facebook