Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes terjedelmében égett egy százötven négyzetméteres könnyű szerkezetes családi ház tetőszerkezete Hévízgyörkön, a Béke utcában, január 22-én, a délelőtti órákban. Az épület födémszerkezete és oldalfalai teljes átégtek, átizzottak, ezért ezeket a tűzoltók felügyelete mellett erőgéppel lebontották.
Az aszódi, valamint a hatvani hivatásos tűzoltók két vízsugár segítségével oltották a lángokat, és ezzel párhuzamosan értékmentést hajtottak végre. A teljesen megsemmisült ingatlanban hárman éltek, elhelyezésük a rokonoknál megoldottá vált. A tűzeset során személyi sérülés nem történt – közülte szerkesztőségünkkel Csámpai Attila, a Pest megyei katasztrófavédelem szóvivője. Fotó: PMKI Aszód Őrs