Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rablás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt folytat eljárást a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya két fiatalkorú gödöllői fiú ellen. A gyanúsítottak az ügyben jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint január 15-én, 17 óra körüli időben a gödöllői MÁV állomás egyik peronján mentek oda a sértetthez. A fiút egy pillangókéssel megfenyegették és pénzt, valamint diákigazolványa érvényesítő matricáját követelték tőle. A gyanúsítottak egyike a kést a sértett oldalához nyomta és közölte vele, hogy ha nem ad neki pénzt, akkor meg fogja szurkálni. Társa eközben a sértettet ököllel megütötte, majd átkutatta a kabátja zsebeit. A két fiatal ezt követően elment a helyszínről.
A gödöllői rendőrök a feljelentést követő adatgyűjtés eredményeként azonosították, majd január 16-án, a hajnali órákban a lakcímén elfogták mindkét gyanúsítottat, akiket a Gödöllői Rendőrkapitányságra állítottak, elő és kihallgatásukat követően őrizetbe vették őket. A nyomozóhatóság kezdeményezte mindkét fiatal előzetes letartóztatásának elrendelését – írja a police.hu. A Budapest Környéki Törvényszék január 18-án elrendelte a gyanúsítottak előzetes letartóztatását.