Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Családi ház pincéjében felhalmozott tüzelőanyag kapott lángra január 6-án, a délutáni órákban, Őrbottyánban, a Dózsa György utcában. A harminc négyzetméteres helyiségben több köbméternyi fa és szén égett, veszélyeztetve ezzel a lakóház felsőrészét is – közülte hírportálunkkal Csámpai Attila. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a gödöllői hivatásos tűzoltók két vízsugár segítségével oltották el a lángokat, akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A házban tartózkodók a tűzeset során nem sérültek meg, lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor. Fotó: PMKI Gödöllő HTP