Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az új esztendő negyedik napján Gödöllőt is elérte a havazás. A téli csapadék érkezése és a fagypont alatt várható hőmérséklet nem csak az önkormányzat kezelésében közterületek és járófelületek hó- és csúszásmentesítéséért felelős, november közepétől március derekáig 24 órás készenléti ügyeleti szolgálatot működtető VÜSZI Kft. munkatársai számára jelent kihívást, hanem a lakosságnak is ad feladatot: az ingatlantulajdonosok számára kötelező az épületük előtti járdaszakasz hótól vagy jégtől történő megtisztítása.
A meteorológiai előrejelzés szerint egyelőre nem kell komoly mennyiségű havazásra számítani Gödöllőn és térségében. Ha minden a prognózisnak megfelelően alakul, akkor hamarosan véget ér a téli áldás. Ám, ha legközelebb esik a hó, újra életbe lépnek az ezzel kapcsolatos feladatok és kötelezettségek…
A rendőrség munkatársai kérik az úton lévőket, hogy a megváltozott időjárási viszonyoknak megfelelően, fokozott figyelemmel és körültekintően közlekedjenek, a járművezetők különösen figyeljenek a gyalogosokra és a kerékpárosokra!