Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Rönkvár zöldítés címmel pályázatot nyújtott be a Gödöllői Értékvédő Közhasznú Egyesület az Új Európa Alapítvány MOL Zöldövezet programjához azzal a szándékkal, hogy megszépítsék a Szent János utca mentén fekvő játszóteret.
A bitumenes sportpályákkal kialakított Rönkvár az elmúlt években többször is megújult. Tizenegy évvel ezelőtt így nézett ki…
Az anyagi támogatásért történt kandidálás túlélte az első fordulót, ezáltal lehetőség nyílt a második fordulóban való részvételre, aminek határideje január 15. A Rönkvár zöldítési program becsült költsége 690 ezer forint, amire száz százalékos dotáció nyerhető el. Némi gondot jelent azonban, hogy a projekt utófinanszírozott. Mivel a gödöllői egyesület önerejéből nem képes biztosítani a szóban forgó összeget, a szervezet illetékesei az önkormányzathoz fordultak segítségért. A városatyák elfogadták azt a javaslatot, hogy a közel 700 ezer forintot a helyi költségvetésből az egyesületnek megelőlegezik, amely visszatéríti azt, ha megkapja a támogatást.