Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Risa Anita, a Szent István Egyetem Környezettudományi Doktori Iskolájának másodéves hallgatója vette át a Magyar Tudományos Akadémia védnöksége alá tartozó és a Német-Magyar Társaság által odaítélt Wolfgang Kessler agrárkutatási díjat. A megtisztelő elismerést a „Növény-és állategészségügyi kutatások, élelmiszerbiztonság” témakörben, MSc diplomamunkájával nyerte el. A Magyar Tudományos Akadémia a dolgozatot 20 pályamunka közül választotta győztesnek.
Risa Anita az ünnepélyes díjátadó ünnepség keretében mutatta be „A zearalenon biodetoxifikációja sejtmentes kivonatokkal” című munkáját a Magyar Tudományos Akadémia Kupolatermében. A hallgató a doktori kutatómunkáját – a bemutatott munka folytatásaként – a Szent István Egyetemen, az Akvakultúra és Környezetbiztonsági Intézetben, a Környezetbiztonsági és Környezettoxikológiai Tanszéken végzi, dr. Krifaton Csilla és dr. Kriszt Balázs irányításával.