Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes terjedelmében égett november 11-én, a délutáni órákban egy százharminc négyzetméteres családi ház tetőszerkezete és a hozzá épített ötven négyzetméteres melléképület Galgamácsán, a Kossuth Lajos utcában. Az épületben nem tartózkodott senki, személyi sérülés nem történt – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: az aszódi, a gödöllői és a váci hivatásos tűzoltók öt vízsugár segítségével oltották el a lángokat, illetve akadályozták meg a tűz továbbterjedését. A tűzoltóegységek munkáját a Pest megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányította. A tűzoltás során az egységek kihoztak az épületből egy gázpalackkal működő fűtőberendezést, amit közvetlen hőhatás nem ért. A melléképületben parkoló gépkocsi és az épületben tárolt faanyag a tűz martalékává vált. A családi ház ideiglenesen lakhatatlanná vált, lakosságvédelmi intézkedésre azonban nem került sor. Fotó: PMKI KMSZ