A gödöllői képviselőtestület tagjai a május 22-én lezajlott tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 11 igen szavazattal (lokálpatrióta klubos képviselők és Kovács Barnabás – TEVE Egyesület) és 3 tartózkodással (GDL Pelikános képviselők) elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2024. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Május 22-i összejövetelükön a gödöllői városatyák kettő, a helyi önkormányzat által a korábbi években alapított közalapítvány 2024-ben folytatott gazdálkodását bemutató kuratóriumi beszámoló elfogadására is áldoztak időt. Az előterjesztéseket vita és ellenvetés nélkül hagyták jóvá a települést irányító grémium tagjai.
Akárcsak tavaly, idén is májusban érkezett el az a pillanat, amikor a várost irányító grémium tagjai megismerhették a Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság egy évvel korábban végzett tűzvédelmi tevékenységéről szóló beszámolót, amit május 22-én Szigeti Róbert tűzoltó alezredes, gödöllői tűzoltóparancsnok és Kristóf Sándor tűzoltó alezredes, a helyi katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője terjesztett a városatyák elé.
Tavaly ősszel a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) akkori kutatása szerint sikeresen termesztettek holdpor-szimulánsban mustárnövényt a kutatók, ráadásul ezek a növények magokat is teremtek. A szokatlan körülmények között kikelt magokat laboratóriumi vizsgálat alá vetették, hogy megnézzék, felvesznek-e mérgező nehézfémeket a holdpor-szimulánsból. Az eredményeket a kutatók háromszor is ellenőrizték, mivel nem hittek a szemüknek. A lélegzetelállító vizsgálati eredményekről alábbi cikkünkben nyerhet bepillantást.
A Gödöllői Járási Hivatal Okmányirodai osztálya – figyelemmel a polgármesteri hivatal épületében megkezdődő átalakítási munkálatokra – 2015. november 4-étől nem a polgármesteri hivatalban, hanem a Kotlán Sándor utca 1. szám alatti épületben fogadja az ügyfeleket. Az okmányiroda a költözés napjai alatt, azaz, 2015. október 29-30. és november 2-3. között zárva tart. Az ügyfélfogadási idők és az email-címek, honlapos jelentkezési felületek változatlanok, a főbb telefonszámok sem változtak.
A következő telefonos elérhetőségeken lehet felvilágosítást kérni, illetve időpontra jelentkezni (körzetszám: 28): 529-187 okmányiroda központi szám 529-106 személyi igazolvány 529-124 személyi igazolvány 529-174 gépjármű igazgatás 529-220 gépjármű igazgatás 529-219 vezetői engedély 529-200 információs pult
Az okmányirodába érkező ügyfelek a Kotlán Sándor utca 3. szám alatti parkolót használhatják, a mozgáskorlátozottak a Kotlán Sándor utca 1. szám alatti parkolót vehetik igénybe. A gépjárművel nem rendelkezők a város főbb pontjait útba ejtő, napi rendszerességgel járó buszjáratot vehetik igénybe – tájékoztatta szerkesztőségünket dr. Urbanics Gábor, a Gödöllői Járási Kormányhivatal vezetője.