Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Teljes terjedelmében lángolt egy körülbelül százötven négyzetméter alapterületű családi ház tetőszerkezete október 13-ára virradó éjjel Gödöllő kertvárosában, a Grassalkovich Antal utcában. A tűz átterjedt a családi házhoz épített műhelyre is, ami teljesen kiégett - tájékoztatta szerkesztőségünket Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta: a lakóházban egy idős nő tartózkodott, aki sérülések nélkül időben elhagyta az égő épületet. A gödöllői hivatásos tűzoltók három vízsugár segítségével oltották el a lángokat. A házból kimenekült nő lakhatásáról a hozzátartozók gondoskodtak, így lakosságvédelmi intézkedésre nem került sor. Fotó: PMKI Gödöllő HTP