Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gáztűzhelyen felejtett gyanta gyulladt ki egy huszonnégy négyzetméteres melléképületben október 5-én, a délutáni órákban Kerepesen, a Szabadság úton. A tulajdonos a lángokat észlelve azonnal eloltotta az égő edényt, így a tűz továbbterjedni nem tudott. A gödöllői hivatásos tűzoltók átvizsgálták az épületet, a még izzó részeket eloltották. A tűzhely és környezete erősen kormozódott, a gázpalackot közvetlen hőhatás nem érte. Az ijedtségen kívül egyéb, a testi épséget érintő sérülés nem történt – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP