Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Olajhűtésű fémforgácsoló gép kapott lángra szeptember 23-án, a délutáni órákban Váckisújfalun, a Kossuth utcában. A műhelyben dolgozó munkások porral oltó készülékkel megpróbálták a lángokat elfojtani, ami részben sikerült is, de a forró olaj egy kis idő után újra lángra kapott – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a tüzet az aszódi és a gödöllői hivatásos tűzoltók egy vízsugár segítségével oltották el, majd a felhevült alkatrészeket visszahűtötték. A munkagép feletti részen – közel húsz négyzetméternyi területen – az állmenyezett is beizzott, ezért a tűzoltóknak azt is meg kellett bontani, az izzó részeket eloltani. A műhelyben tartózkodók közül nem sérült meg senki, a tűz további gépekre nem terjedt át. Fotó: PMKI Aszód Őrs