Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sok minden más mellett a szeptember arról is nevezetes, hogy ekkor kezdődik a gímszarvas nászidőszaka is, amit szarvasbőgésnek hívunk. A Pilisi Parkerdő Zrt. által szervezett túrákon ebbe a természetes hangversenybe idén is belehallgathatnak az érdeklődők.
A szarvasbőgés-túrák egy-egy alkalommal korlátozott létszámú jelentkezőt fogadnak, és a helyszínen fizetendő részvételi díj ellenében vehetők igénybe. A gödöllőiek számára a leginkább elérhetők a valkói erdészet által szervezett túrák, amikre a szarvasbőgés iránt érdeklődők a kiss.bence@pprt.hu e-mail címen tudnak jelentkezni. A túra időpontja szeptember 25. (péntek) és 29. (kedd). Találkozó 19 órakor a Valkói Erdészet Szép Juharfa bejáró útjánál. A túra időtartama 2-3 óra, részvételi díj 8 ezer forint/fő – tájékoztatta hírportálunkat Lomniczi Gergely, a Pilisi Parkerdő Zrt. szóvivője.