Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az utóbbi években nagyot változott a világ a Horgásztó utcában található gödöllői szennyvíztisztító telepen zajló korszerűsítési és fejlesztési munkálatok következtében. A mindent egybevetve 1,37 milliárd forintos összköltségű, a fővárosi székhelyű A-Híd Építő Zrt. kivitelezésében végbement beruházás – aminek megvalósulását 1,253 milliárd forintos pályázati támogatás segítette – augusztus utolsó napján elérkezett a szalagátvágással egybekötött hivatalos műszaki átadás-átvételhez.
A modernizáció szükségszerűségét mi sem indokolta jobban, mint az, hogy a jövőben sokkal tisztább víz táplálhatja az objektum szomszédságában található tórendszert, nem úgy, mint korábban, amikor – az elavult rendszerből eredően – a kibocsátott víz minősége miatt a környezetvédelmi hatóság rendszeresen bírságot szabott ki a városra.
Díjcsökkenés a projekt hatására nem várható. Jogszabályi változások miatt a díjmeghatározás a tulajdonos önkormányzattól miniszteri hatáskörbe került, ezért nem ismert, hogy a jövőben a fogyasztók által fizetendő díj hogyan változik – tudtuk meg a TenderPress Kft. illetékesétől.