Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az útról letérve, az árokba borult egy személyautó augusztus 21-én, az éjjeli órákban Gödöllő máriabesnyői szakaszán. A gépkocsiban csak a sofőr utazott, aki könnyebb sérüléseket szenvedett.
A gödöllői hivatásos tűzoltók kerekeire állították a járművet, majd az úttestre kivontatták és a rendőrségnek átadták. A fiatal férfit a mentők kórházba szállították, a roncs elszállításáról a rendőrség gondoskodott – közölte szerkesztőségünkkel Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP