Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy személyautó az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 29-es kilométernél, Gödöllő közelében, augusztus 20-án, az éjszakai órákban. A jármű a leállósávban állt meg, így nem akadályozta a pálya forgalmát.
Az aszódi hivatásos tűzoltók két vízsugár segítségével rövid idő alatt eloltották a lángokat, illetve visszahűtötték a felhevült karosszériát. A gépkocsiban csak a sofőr utazott, aki időben elhagyta az égő járművet, így szerencsére személyi sérülés nem történt – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Aszód Őrs