Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Augusztus 11-én, a délutáni órákban közel két hektár erdő égett le a Pest megyei Budajenő határában. A nehéz erdei terepen a fővárosi hivatásos tűzoltóság munkáját a Pilisi Parkerdő Zrt. szakemberei és önkéntes tűzoltó egyesületek tűzoltói segítik. A fiatal lombos erdőben keletkezett tűz oka egyelőre ismeretlen. A száraz és meleg időjárás következtében a főváros környéki erdőkben – így a Gödöllői-dombság területén is – fokozott a tűzveszély, ezért a szakemberek ismét felhívják a figyelmet az érvényben lévő tűzgyújtási tilalomra, aminek értelmében az ország erdeiben a kijelölt tűzrakó-helyeken is tilos tüzet gyújtani – tudatta szerkesztőségünkkel Lomniczi Gergely, a Pilisi Parkerdő Zrt. szóvivője.