Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Terelő-elválasztó betonelemnek ütközött egy kamion augusztus 7-ére virradóra az M3-as autópályán, Gödöllő közelében, a Budapest felé vezető pályaoldalon. Az ütközéstől a teherautó futóműve kiszakadt, üzemanyag tartálya felhasadt, ezáltal jelentős mennyiségű gázolaj folyt az úttestre – közölte Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: az aszódi hivatásos tűzoltók áramtalanították a járművet, a kifolyt üzemanyag csatornába való jutását megakadályozták, valamint a közút-kezelő szakembereivel az úttesten végigfolyt gázolajat felitatták. A kamion sofőrje a balesetben nem sérült meg. A forgalmi akadályt okozó jármű elszállításáról a rendőrség kamionmentő segítségével gondoskodott. Fotó: PMKI Aszód Őrs