Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 20-án, életének 91. évében elhunyt Kodó Mikós. Temetése augusztus 6-án, csütörtökön 15 órakor lesz a gödöllői Dózsa György úti köztemetőben, a központi ravatalozóban. A gödöllői születésű Kodó Miklóst nagyon sokan ismerték, elsősorban a Magyar Posta helyi kirendeltségénél betöltött távközlési körzetmesteri munkája okán. A közösségi életnek nyugdíjba vonulását követően sem intett búcsút, amíg bírta erővel, aktívan tevékenykedett a Gödöllői Kertbarát Körben és a szépkorúak helyi egyesületében.
Miklós bácsi az utóbbi közel 20 évben nagy segítségére volt szerkesztőségünknek, hiszen olvasóink jelentős részéhez ő juttatta el a Gödöllői Hírek újságot. Emlékét megőrizzük, nyugodjon békében!