Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes terjedelmében égett egy hetven négyzetméteres melléképület július 31-ére virradóra Veresegyházon, a Cserje utcában. A tűz átterjedt az épület mellett parkoló gépkocsira is – tudatta szerkesztőségünkkel Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt is elmondta, hogy a gödöllői hivatásos tűzoltók három vízsugár segítségével oltották el a lángokat, illetve akadályozták meg azok továbbterjedését. Az épület tetőszerkezete a héjazattal együtt a födémre szakadt, ezáltal az épület életveszélyessé vált. A személyautó, ami lángra kapott, teljesen kiégett, a magas hőterheléstől további parkoló gépkocsi fényezése is károsodott. A tűzeset során személyi sérülés nem történt, az épület lebontásáról a tulajdonos gondoskodik. Fotó: PMKI Gödöllő HTP és KMSZ