Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 27-e és augusztus 1-je között Grúzia fővárosa, Tbiliszi a házigazdája a 13. Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválnak (EYOF), ahol kilenc sportág fiatal versenyzői mérik össze tudásukat, mintegy félszáz országból. A jelentős horderejű nemzetközi sportesemény programjában az atlétika is szerepel. Ráadásul, a magyar küldöttségnek tagja a Gödöllői EAC két versenyzője, a magasugró Kriszt Katalin és a rúdugró Simonváros Csanád (ő július 31-én versenyez).
Július 28-án a 171 centiméteres egyéni csúccsal rendelkező Kriszt Katalin (képen) 169 centiméteres eredménnyel kvalifikálta magát a tizenkettes döntőbe, úgy, hogy ezt a magasságot másodjára teljesítette, míg előtte a 161 centimétert és a 165 centimétert egyaránt elsőre ugrotta át. A döntőben 165 centiméteren kezdtek a lányok. Ezt a magasságot elsőre ugrotta át Zsivóczky Attila tanítványa, a 170 centiméteren azonban már nem tudott átjutni. Mindez azt jelentette, hogy svájci riválisával holtversenyben a 10. helyen végzett.