Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nagy a valószínűsége, hogy a jövőben megváltozik a karok száma a gödöllői központú, jelenleg hét kart működtető Szent István Egyetemen. Ennek oka, hogy a szaktárca – elsősorban a felsőoktatási rendszer hatékonyabb, gazdaságosabb fenntarthatóságára hivatkozva – összevonásokat, illetve átcsoportosításokat tervez.
Az elképzelés szerint a Szent István Egyetem bukhatja egyik legrentábilisabb karát, a jövőben önálló egyetemmé váló, számos külföldi hallgatót képző állatorvosit. Ezzel szemben úgy tűnik, hogy a gödöllői központú felsőoktatási intézmény kötelékébe kerülnek a Corvinus Egyetem budai oldalon lévő kertészeti és élelmiszer-ipari karai.
Az intézményi átalakításokat előkésztő munka hetekkel ezelőtt megkezdődött, a következő hetekben összegzik a vizsgálatok eredményeit, végleges döntés pedig augusztus végén várható - mondta mai tájékoztatóján Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának felsőoktatásért felelős államtitkára. Forrás: kormany.hu